0. TARTALOM, ALKALMAZÁS, VIZSGÁLATI SZEMPONTOK
Kapitány Ágnes és Kapitány Gábor - A 2014-es választási kampány vizuális üzeneteinek szimbolikus és értékvonatkozásai - című tanulmánya nyomán
Letöltés: 2018-02-10
Utolső frissítés: 2018-07-05
0-1. Tartalom
II. Tendenciák a kampányeszközök alakulásában (csak cím)
II-1-1 Ezek a kampányok állandó kulcsértékei és a hullámzóan változó témák (Értékek)
II-1-2 Ezeket gondolták a pártok a leginkább mozgósítónak (Értékemlítéseik összesítése 1990-2014)
II-2 Miről beszéljünk? Lehetőségek. Propaganda és kihívások (Célok, programok, tematizálás)
II-3 Kinek mit ígérjünk? (Megjelenített igények a 2014 kampányban)
II-4 Helyünk az idővonalon. Mi történt eddig? Mi lesz a folytatásban... (Múlt, jelen, jövő)
II-5 Hozzám beszélsz? Hogyan lesz sikeres egy szimbolizáció? (Bal - jobb; nemzet/Európa/nagyvilág)
II-8 Rejtélyek, mágia, varázslók. Mire jók az összeesküvés-elméletek (áttekintés)
II-8-1 Hogyan hatnak az összeesküvés-elméletek - A társadalmi lét mozgatóerői
II-8-2 Ilyenkor keletkeznek: amikor elvész a közbizalom
II-8-3 Ez ott történik, ahol túlságosan nagyok a társadalmi különbségek
II-8-4 Három lehetséges magyarázat és egy ráadás
II-7 Összeütközések negatív kampányban. Előnyben-hátrányban
II-7-1 A negatív kampányok három célja és 10 eszköze
II-7-2 Ezért fogékonyak a negatív kampányra a magyar választók
II-7-3 Ilyen a magyar társadalom kettőssége
II-7-4 Ezt tették tavaly nyáron. A 2014. kampány negatív üzenetei
II-7-5 Lehetőségek negatív kampánylégkörben
II-6 Szimbolikus elemek, hatóeszközök (csak cím)
II-6-D Képi eszközök, fények, színek, montázs
II-6-7 Bakik, szándékolatlan hatások
II-9-1 Hogyan változtatta meg a kampányokat az új média tömeges elterjedése (Mediatizáció)
II-9-2 Ezért vette át a marketing- és menedzsment szemléletet a politika (Életérzések)
II-9-3 Így hat a személyesség a mozgósításban (Perszonalizáció és professzionalizáció)
II-9-4 Ezeket mondták magukról (Hívószavak, rejtett üzenetek, utalások
0-2. Kampányeszközök (alkalmazás, vizsgálati szempontok):
a megjelenített explicit és implicitkulcsértékek
a megfogalmazott célok, változtatási elképzelések a jövőre vonatkozóan
milyen emberi igényekre próbálnak építeni?
melyek a kiemeltszlogenek?
van-e ellenségkép, s ha igen, milyen?
hogyan jelenik meg a kampányanyagokban a múlt, a jelen, a jövő?
hogyan jelenik meg a kampányanyagokban a bal-, illetve jobboldaliság?
hogyan jelenik meg a kampányanyagokban a nemzet, Európa, a nagyvilág?
hogyan jelenik meg a kampányanyagokban a vallás?
a megjelenítés szenzuális elemei
a megjelenített szereplők; ezen belül: a szereplők
o neme
o életkora (külön figyelemmel a gyerekek szerepeltetésére és szerepére)
o beszédstílusa, viselkedése (ezen belül külön figyelem tárgya volt a humor jelenléte)
o a szereplő személyek által reprezentált társadalmi csoport (külön figyelemmel a kisebbségekre)
o egyén és tömeg viszonya a megjelenítésben
a helyszín, a környezet
az alkalmazott vizuális effektek (fények, színek, képi montázshatások, trükkök)
zene, hanghatások
utalnak-e kampányanyagok korábbi választásokra, (van-e valamiféle „építkezés”), s ha igen, miképpen?
milyen a kampányanyagok alaphangulata (optimista/pesszimista) és irányultsága (pozitív/negatív).
vannak- e „bakik”, akaratlan hatások, amelyek ellene dolgozhatnak a kampány üzenetének?
Forrás:
KAPITÁNY ÁGNES – KAPITÁNY GÁBOR:
ÉRTÉKVÁLASZTÁS 2014
A 2014-es választási kampány vizuális üzeneteinek szimbolikus és értékvonatkozásai
Sorozatszerkesztők: Szabó Gabriella és Zágoni Bella
Studies in Political Science – Politikatudományi Tanulmányok
2014. No. 3.
A 2014-es választási kampány vizuális üzeneteinek szimbolikus és értékvonatkozásai
Sorozatszerkesztők:
Szabó Gabriella és Zágoni Bella
Lektor:
Kurtán Sándor
ISSN 2062-3119
ISBN 978-963-7372-97-1
Felelős kiadó:
A Magyar Tudományos Akadémia Társadalomtudományi Kutatóközpont
Politikatudományi Intézetének főigazgatója
MTATKPTI
Budapest
2014
Studies in Political Science
Politikatudományi Tanulmányok
Az eredeti tanulmány elérhető (.pdf) fomátumban: itt