MOMENTAIRE 2018.

EBESZ | Kapitány Ágnes és Kapitány Gábor | TGM | Világgazdasági Fórum | Századvég | House of Commons | Pacem in Terris | EU | ENSZ | OECD | KEÉSZ | Körösényi András | Szemlék, kivonatok

0. TARTALOM, ALKALMAZÁS, VIZSGÁLATI SZEMPONTOK

Kapitány Ágnes és Kapitány Gábor - A 2014-es választási kampány vizuális üzeneteinek szimbolikus és értékvonatkozásai - című tanulmánya nyomán

Letöltés: 2018-02-10

Utolső frissítés: 2018-07-05 

 

0-1. Tartalom

I. Trendek 1990-2014

II. Tendenciák a kampányeszközök alakulásában (csak cím)

II-1-1 Ezek a kampányok állandó kulcsértékei és a hullámzóan változó témák (Értékek)

II-1-2 Ezeket gondolták a pártok a leginkább mozgósítónak (Értékemlítéseik összesítése 1990-2014)

II-2 Miről beszéljünk? Lehetőségek. Propaganda és kihívások (Célok, programok, tematizálás)

II-3 Kinek mit ígérjünk? (Megjelenített igények a 2014 kampányban)

II-4 Helyünk az idővonalon. Mi történt eddig? Mi lesz a folytatásban... (Múlt, jelen, jövő)

II-5 Hozzám beszélsz? Hogyan lesz sikeres egy szimbolizáció? (Bal - jobb; nemzet/Európa/nagyvilág)

II-8 Rejtélyek, mágia, varázslók. Mire jók az összeesküvés-elméletek (áttekintés)

II-8-1 Hogyan hatnak az összeesküvés-elméletek - A társadalmi lét mozgatóerői

II-8-2 Ilyenkor keletkeznek: amikor elvész a közbizalom

II-8-3 Ez ott történik, ahol túlságosan nagyok a társadalmi különbségek

II-8-4 Három lehetséges magyarázat és egy ráadás

II-7 Összeütközések negatív kampányban. Előnyben-hátrányban

II-7-1 A negatív kampányok három célja és 10 eszköze

II-7-2 Ezért fogékonyak a negatív kampányra a magyar választók

II-7-3 Ilyen a magyar társadalom kettőssége

II-7-4 Ezt tették tavaly nyáron. A 2014. kampány negatív üzenetei

II-7-5 Lehetőségek negatív kampánylégkörben

II-6 Szimbolikus elemek, hatóeszközök (csak cím)

II-6-A Szereplők

II-6-B Helyszín, környezet

II-6-C Zene, hanghatások

II-6-D Képi eszközök, fények, színek, montázs

II-6-E Stílus

II-6-F Szlogenek

II-6-7 Bakik, szándékolatlan hatások

II-9-1 Hogyan változtatta meg a kampányokat az új média tömeges elterjedése (Mediatizáció)

II-9-2 Ezért vette át a marketing- és menedzsment szemléletet a politika (Életérzések)

II-9-3 Így hat a személyesség a mozgósításban (Perszonalizáció és professzionalizáció)

II-9-4 Ezeket mondták magukról (Hívószavak, rejtett üzenetek, utalások


 

0-2. Kampányeszközök (alkalmazás, vizsgálati szempontok):

 

 a megjelenített explicit és implicitkulcsértékek

 a megfogalmazott célok, változtatási elképzelések a jövőre vonatkozóan

 milyen emberi igényekre próbálnak építeni?

 melyek a kiemeltszlogenek?

 van-e ellenségkép, s ha igen, milyen?

 hogyan jelenik meg a kampányanyagokban a múlt, a jelen, a jövő?

 hogyan jelenik meg a kampányanyagokban a bal-, illetve jobboldaliság?

 hogyan jelenik meg a kampányanyagokban a nemzet, Európa, a nagyvilág?

 hogyan jelenik meg a kampányanyagokban a vallás?

 a megjelenítés szenzuális elemei

 a megjelenített szereplők; ezen belül: a szereplők

o neme

o életkora (külön figyelemmel a gyerekek szerepeltetésére és szerepére)

o beszédstílusa, viselkedése (ezen belül külön figyelem tárgya volt a humor jelenléte)

o a szereplő személyek által reprezentált társadalmi csoport (külön figyelemmel a kisebbségekre)

o egyén és tömeg viszonya a megjelenítésben

 a helyszín, a környezet

 az alkalmazott vizuális effektek (fények, színek, képi montázshatások, trükkök)

zene, hanghatások

 utalnak-e kampányanyagok korábbi választásokra, (van-e valamiféle „építkezés”), s ha igen, miképpen?

 milyen a kampányanyagok alaphangulata (optimista/pesszimista) és irányultsága (pozitív/negatív).

 vannak- e „bakik”, akaratlan hatások, amelyek ellene dolgozhatnak a kampány üzenetének?

 

Forrás:

KAPITÁNY ÁGNES – KAPITÁNY GÁBOR:

ÉRTÉKVÁLASZTÁS 2014

A 2014-es választási kampány vizuális üzeneteinek szimbolikus és értékvonatkozásai

Sorozatszerkesztők: Szabó Gabriella és Zágoni Bella

Studies in Political Science – Politikatudományi Tanulmányok

2014. No. 3.

A 2014-es választási kampány vizuális üzeneteinek szimbolikus és értékvonatkozásai

Sorozatszerkesztők:

Szabó Gabriella és Zágoni Bella

Lektor:

Kurtán Sándor

ISSN 2062-3119

ISBN 978-963-7372-97-1

Felelős kiadó:

A Magyar Tudományos Akadémia Társadalomtudományi Kutatóközpont

Politikatudományi Intézetének főigazgatója

MTATKPTI

Budapest

2014

Studies in Political Science

Politikatudományi Tanulmányok

Az eredeti tanulmány elérhető (.pdf) fomátumban: itt

 

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 8
Tegnapi: 13
Heti: 29
Havi: 44
Össz.: 4 159

Látogatottság növelés
Oldal: Így nyerték meg másodszorra - Részletes tartalom, alkalmazás, vizsgálati szempontok
MOMENTAIRE 2018. - © 2008 - 2024 - tloszao.hupont.hu

A Hupont.hu weboldal szerkesztő segítségével készült. Itt Önnek is lehetséges a weboldal készítés.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »